maanantai 4. heinäkuuta 2011

Kun tili on tyhjä, osta lankaa

Omaan kaksi hassua tapaa kun tili on tyhjillään. Tällöin menen ruokaostoksille Stockmannin Herkkuun (sillä silloin pitää ostaa oikeasti jotain hyvää). Samasta syystä ostan vain hyviä lankoja.

Kävimme muutaman kaverin kanssa lankakauppakierroksella Helsingissä viimeisen lomaviikkoni alkajaiseksi. Aloitimme Priimasta, jossa kaikki normaalihintaiset tuotteet olivat -20%.
Mukaan lähti kahvin väristä Araucanian Rancoa. Nam. Sukathan tästä on tehtävä, sen verran herkusti vaihtelee väri semisolidina. Hyllyyn jäi nököttämään monta muuta kivaa väriä, onneksi. Ei luottokortti ihan kaikkea niele purematta.

Kävimme kääntymässä myös Nordiassa, mutta jostain syystä mikään ei oikein iskenyt. Toisaalta olisin voinut ostaa peruslankoja raidoituksia varten, mutta jätin sitten hyllyyn. En tiedä mikä Nordiassa nykyisin tökkii. Lieneekö valikoimaa liiaksi vai eikö värit vaan olleet hyvät? Villeä vähän silmäilin, mutta sekin jäi sitten hyllyyn. Ehkä tarvitsen tällaista lämmintä väriterapiaa?

Oulunkylän reissu oli siis turha, mutta Menitalla sentään löysin jotain. Tätä kävin hipelöimässä jo viimeksikin. Silloin jäivät hyllyyn, sillä en halunnut pilata langanostamattomuuskuukautta näillä. Nyt kuitenkin marssin melko suoraan hyllylle ja nappasin nämä kaksi kätösiini.

Kassalla hipelöin vielä uutuuspuikkoja, koivusta tehtyjä. Nekin lähtivät sitten matkaan. Hintakaan ei ollut kummoinen ja taipuvuus oli vähemmän kuin bambussa, mahtavaa. Toivottavasti kestävät käyttöä. Viiden vuoden takuun lupaavat mikäli normaalikäytössä menee rikki. Koskee myös meitä "international customers"-tagin alla olevia! Huraa! Vaihtoehtona rikki menemiselle on lomakkeessa myös sympaattinen "puoliso istui päälle (haluaisimme nähdä kuvan tästä ns. syyllisestä kiitos!"- kohta. Taidan tykätä näistä jo valmiiksi vaikka olisivat kuinka huonot. Vaikuttavat kuitenkin hyvältä.

Menitan palvelu oli taas ykkösluokkaa, samoin Priiman. Nordiassahan emme mitään ostaneet, joten palvelusta ei voi mitään sanoa. Entisenä asiakaspalvelijana (noh, ehkä nykyisenäkin, onhan sekin tietyllä tapaa jonkinasteista asiakaspalvelutyötä) olen aina kovin otettu ja tyytyväinen kun kaupassa osataan esimerkiksi puhua siitä mitä asiakas tahtoo, tai vaan vaikka säästä. Verkkokaupassakin kävimme vielä päivän päätteeksi ja siellä oli asiakaspalvelussa oikein timanttinen nuori mies, joka neuvoi juuri niitä asioita mitä halusimme, hyvän asenteen kera. Huraa Verkkokauppa.com! Teillä osataan oikeanlainen asiakaspalveluasenne tyrkyttämättä!

2 kommenttia:

  1. Hyvä periaate, aina kannattaa ostaa lankaa! Ainakin jos tekee noin houkuttelevia löytöjä...

    VastaaPoista