torstai 24. huhtikuuta 2014

Keskeneräistä

Meneillään on suuri hyshys-projekti, jonka deadline häämöttää aivan liian lähellä. Olen silti ottanut muutamia aivojentyhjennys-projekteja ja niskaa rentouttavia toimintoja salaisen projektin rinnalle.

Miehen villasukat. Näitä olen tehnyt aina välillä kun mikään muu ei hotsita. Ei niistä enää paljon puutu, mutta jostain syystä ne ovat seisseet taas muutaman päivän. Lankana blogissa monta kertaa nähtyä Naganoa ja Still Lightista ylijäänyttä Vilmaa. Mies-parka kun kulkee tällä hetkellä aivan rikkinäisissä sukissa eikä suostu niitä heittämään pois ennen kuin olisi taas uudet kivat saatavilla. Pakkohan toista on auttaa ahdingossa.

Annis. Tarkoitus olisi saada tämä pikaisesti valmiiksi ja hartioille ystävän häihin. Mutta kun. Jokin tökkii. En enää osaa lukea chartteja ja puikot eivät ole mitkään parhaat pitsin tekoon. Joten olen purkanut kohta enemmän kuin olen tehnyt. Huoh. Aion silti saada huivin vielä valmiiksi. Katsotaan. Kaiken tämän keskellä yritän pääsykokeisiinkin lukea, ja tehdä töitä. Tuntuu siltä että aivot ratkeavat liitoksistaan. Kesä, tule nopeasti.

4 kommenttia:

  1. Annis valmistuu hujauksessa sen jälkeen kun pääsee sen pitsikaavion yli! Tökkiikö sulla ne nypyt? Minä olen tehnyt ne virkkuukoukun avulla, supernopeaa ja helpohkoa niin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tökkii ihan satasella. Multa ei löytynyt virkkuukoukkua, joten loppupeleissä meni itkun saattelemana purkuun. Liikaa stressiä aloittaa työ jolla on deadline. Mutta kesällä uudestaan. Aion selättää tuon huivin!

      Poista
  2. Tein ensin sukkapuikon avulla, sitten vaihdoin virkkuukoukkuun ja sitten ne syntyi melkein itsestään! Vaikka sitä onkin nyt ehkä vaikea uskoa, mutta totta se on. Olen sen jälkeen neulonut muitakin nypyllisiä asioita.

    http://youtu.be/GSIzYLbasHY?t=1m46s Tuohon eroten teen niin, että laitan koukun pyöröpuikon päälle tiiviisti, lisään ne silmukat nyppyä varten, vedän puikon pois ja virkkuukoukulla neulon ne kaikki silmukat yhteen. Tiedän, että tässä tappion hetkessä sinun on ehkä vaikea uskoa tätä, mutta tuolla ohjeella se on helppoa!

    Minulla on ollut virkkuukoukkuna 0,5 tai 1 mm pienempi puikko kuin itse neuleessa.

    VastaaPoista